lørdag 18. april 2009

Blogger og Twitter snakker sammen

Siden twitter skal si noe om hva jeg gjør og hvor jeg er, vil overskriftene fra blogginnleggene mine også komme som tweets. Det er jo et bevis for hva jeg har gjort den siste timen, så det er for så vidt relevant nok i twitter-sammenheng.

For å opprette koblingen har jeg brukt Twitterfeed, som har tillatelse til å tweete for meg. Twitterfeed kontrollerer bloggen for nye innlegg hver halvtime, gjennom rss-feeden herfra (innlegg/posts), og genererer dem som oppdateringer i twitter - med lenke slik at det er mulig å komme seg til å lese hele innlegget.

Omvendt vei bruker jeg Twitter for Blogger for å gjengi mine siste egne tweets i bloggen. Her er det jo en viss fare for sirkelbevegelse, når nye blogginnlegg sendes som tweets som igjen sendes tilbake for å vises som oppdateringer i bloggen (!). Foreløpig har jeg stilt inn denne badgen til å vise de 3 siste tweetene, men det er mulig jeg må endre på det.

På denne måten kan jeg altså gå inn hvor jeg vil - eller noen andre kan gjøre det, for den saks skyld, hvis det er noen som leser dette - og lese den samme informasjonen om hva jeg gjorde tidligere på dagen, hva jeg tenkte da, og hvor jeg var hen. Det skulle kurere alle tilløp til tvil hos oss alle ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar