lørdag 18. april 2009

Bare syting hittil

Jeg er flinkest til å kritisere ting, til å benytte muligheten til å harselere over sammenhenger. Det er det jeg hittil har brukt bloggen min til. Jeg er ikke så god til å skrive positivt om noe, eller til å rose noe uten forbehold. Jeg har altså vært ute og fått et fugleperspektiv på min egen blogg, og jeg likte ikke det jeg så.

Kanskje bruker jeg bloggen primært som en sikkerhetsventil, som et sted å få ut frustrasjoner og tvil - uten å gå i klinsj med faktiske personer ansikt til ansikt. Eller kanskje jeg føler jeg blir mer sårbar hvis jeg går inn for noe. Noen andre får analysere dette sammen med meg en dag. Mañana.

Jaja, jeg får ta sjansen og hive meg utpå - i første omgang forsiktig. Her er en liste over noen ting jeg sympatiserer med (i uprioritert rekkefølge):

- Henstillinger om å unngå mobilbruk i offentlig miljø
- Høy pris på drivstoff, strøm og alkohol
- Fri/åpen soning
- Slow food-bevegelsen
- Miljøbiler
- Snø og snømåking
- Friluftsloven og allemannsretten
- Parlamentarismen og det konstitusjonelle monarkiet
- Dessertvin
- Selvstendig opptjening til fødselspermisjon for begge foreldre
- Sertifikatplikt for båtførere
- Tverrfaglig arbeid i skolen
- Vinterfartsgrenser
- Forbud mot fildeling av rettighetsbelagt materiale

La gå at noen av disse tingene ikke nødvendigvis er ting jeg sympatiserer med, men de er i det minste ting jeg er enig med andre om å få bort...

Jeg kommer sterkere tilbake av og til med ting jeg faktisk liker, og forhåpentligvis litt mer utbroderende enn i listen ovenfor. Og så kommer jeg til å fortsette å syte litt innimellom. Slik virker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar